Kiedy myślisz o nazwach marek, prawdopodobnie myślisz o takich rzeczach jak Coca-Cola, Apple lub Nike. Ale co to jest marka? Najprościej rzecz ujmując, jest to tożsamość i cechy charakterystyczne Twojej firmy, które są dla niej wyjątkowe, obietnica złożona klientom i powód jej istnienia. Marka to coś więcej niż logo czy slogan – to osobowość Twojej firmy, która przemawia do ludzi, którzy wchodzą z nią w interakcje (w tym klientów, pracowników, partnerów, klientów i sprzedawców). Wybierając nazwę dla swojej firmy lub linii produktów, powinieneś być świadomy wpływu, jaki będzie ona miała na Twoją markę.
W przypadku linii smartfonów iPhone firmy Apple Inc. nazwa wywodzi się z pierwotnej wizji Steve’a Jobsa dotyczącej tego urządzenia: „inteligentnego” telefonu, który był łatwy w obsłudze. Jobs chciał, aby klienci czerpali przyjemność z używania iPhone’a tak samo, jak z jego posiadania. Ten pomysł uformował coś, co specjaliści od marketingu nazywają personą marki: zestaw cech i właściwości, które opisują, jak dana marka chciałaby być postrzegana przez innych.
Nazwa „iPhone” kojarzy się z elegancją i wyrafinowaniem, z technologią. Sprawia, że konsumenci czują się dobrze, kiedy posiadają taki telefon, ponieważ są częścią czegoś nowego i ekscytującego. Więcej na: computerable.pl