Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem mającym na celu zwiększyć widoczność witryny w internecie, a tym samym zdobyć nowych klientów i zwiększyć zyski. Pozycjonowanie, czyli Search Engine Optimization jest złożonym procesem, który wymaga czasu. Przeprowadza się go w kilku etapach, a wszystkie mają na celu, aby konkretna witryna internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google.
Audyt SEO
Pozycjonowanie stron internetowych zaczyna się od audytu danej witryny, czyli sprawdzenia jej pod kątem aktualnej widoczności pod danymi słowami kluczowymi. Na tym etapie analizuje się także działania konkurencji. Strona jest także analizowana pod kątem technicznym, aby wyłapać ewentualne potencjalne ograniczenia widoczności.
Budowa strategii działania
Strategia określa działania mające na celu zwiększenie widoczności. Polega przede wszystkim na dobraniu odpowiednich słów kluczowych oraz optymalizacji witryny. Każda strona wymaga indywidualnego podejścia i zastosowania innego rodzaju działań.
Wdrożenie działań
Na tym etapie pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na umieszczeniu na stronie wartościowych treści zawierających dobrane wcześniej słowa kluczowe, które umieszcza się nie tylko w treści, ale również w grafikach. Tworzone treści muszą być najwyższej jakości, aby były atrakcyjne nie tylko dla algorytmów Google, ale również użytkowników. Jest to także etap budowania linków wewnętrznych oraz zewnętrznych.
Monitorowanie wyników
Ostatnią, a zarazem najważniejszą częścią pozycjonowania jest monitorowanie wyników dotychczasowej pracy. Ciągła analiza rezultatów pozwala określać, czy podejmowane działania są słuszne. W razie niezadowalających wyników można w odpowiedniej chwili zmienić strategię działania.